23 marca bieżącego roku miała miejsce wycieczka edukacyjna do Katowic, w której uczestniczyły klasy: III f i IVb TI .
Pierwszym etapem podróży była Galeria Sztuki w nowej siedzibie Muzeum Sląskiego , znajdującej się na terenie dawnej kopalni. Na miejscu odbyły się warsztaty, dotyczące malarstwa Młodej Polski i Sztuki Współczesnej, uzupełniające szkolny program nauczania. Młodzież zapoznawała się z kulturą wybranych okresów i nurtów w malarstwie oraz znaczeniem kluczowych pojęć na podstawie prac wybitnych twórców. Wszyscy uczniowie zostali podzieleni na podgrupy i zaktywizowani do różnych, pasjonujących zadań sprawdzających nie tylko nabytą wcześniej wiedzę , ale również kształtujących wrażliwość artystyczną drzemiącą w każdym z nas.
Następnie Szybiniacy udali się do auli Uniwersytety Sląskiego, w której miał się odbyć wykład zatytułowany: ,,Jak skutecznie negocjować”. I tu doszło do nietypowej sytuacji, bowiem sposób prezentowania treści całkowicie odbiegał od oczekiwań zarówno uczniów jak i ich opiekunów, dlatego też jeden z nauczycieli poprosił o przerwanie wykładu, a kilku uczniów naszej szkoły zainscenizowało brawurowo scenkę z przykładowej akcji policyjnej, w której należało skutecznie negocjować z zdesperowanym człowiekiem, chcącym targnąć się na swoje życie. Wtedy dopiero pani prowadząca wykład włączyła się do tej improwizacji, udzielając kilku fachowych porad z zakresu negocjacji. Młodzież wprawdzie odwróciła role mówcy i słuchaczy, ale wyszło to wszystkim na dobre! Czasami zbyt hermetyczny język może zburzyć nawet najlepsze intencje.
Ostatnim punktem programu był wyświetlany w kinie ,,Kosmos” film w reżyserii Romana Polańskiego pt.: ,,Rzeź”- wspaniałe, inteligentne studium psychologiczne dwojga małżeństw, pojedynek osobowości oraz dosadne obnażanie konwencji, gry pozorów i form, w które wikłają się ludzie dorośli.
Film ma charakter komediowo dramatyczny, cechuje go minimalizm sceniczny, a pod podszewka fabuły skrywa filozoficzny dyskurs o drzemiącej w ludzkiej naturze skłonności do fałszu, przemocy, której cywilizacyjno – kulturowe normy wychowawcze nie są w stanie skutecznie zneutralizować. Nasi uczniowie mieli wiele do powiedzenia po filmie, jak tylko rozbłysły światła -posypały się komentarze i opinie o pozytywnym wydźwięku. Krótko mówiąc – to był dobrze wypełniony czas.